منتظر

در سوگ اسوه حسنه
نویسنده : ابوالحسن اصفهانی - ساعت ٩:۳٧ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٠/۱٠/٢۸
 

 

حضرت محمد بن عبد الله‏صلی‏الله‏علیه‏و‏آله وسلم ، آخرین سفیر الهى و بزرگ رهبر جهان اسلام، در سحرگاه روز جمعه 17 ربیع الاول سال 571 میلادى در مکه مکرمه و در دامن پاک حضرت آمنه، دیده به جهان گشود . آن حضرت که قبل از تولد، پدر گرامیش را از دست داده بود، در شش سالگى شاهد درگذشت مادرش گردید . حضرت محمدصلی‏الله‏علیه‏و‏آله وسلم در 8 سالگى از وجود بزرگ حامى خود، حضرت عبدالمطلب محروم شد و به همراه تنها سرپرست‏خویش ابوطالب، دوران نوجوانى خود را سپرى کرد . پیامبر اکرم‏صلی‏الله‏علیه‏و‏آله وسلم در 25 سالگى در حالى که به خردمندى، پاکدامنى، امانت و دانایى در میان مردم شهرت داشت‏با حضرت خدیجه ازدواج نمود، و در 40 سالگى با نزول آیاتى در غار حراء به رسالت الهى مبعوث گردید .
13 سال بعد از بعثت، در حالى که منزل آن حضرت با تدبیر سران لجوج 0و کوته‏اندیش قریش به محاصره در آمده بود، با هجرت به یثرب زندگى نوینى را آغاز کرد . بعد از اینکه رسول اکرم‏صلی‏الله‏علیه‏و‏آله وسلم به یارى خداوند متعال توطئه‏ها و نقشه‏هاى کافران را یکى پس از دیگرى خنثى کرده و موانع را از سر راه برداشت و مکتب حیاتبخش خود را در اقصى نقاط جهان گسترش داد، در سال دهم هجرت با انجام مباهله و حجة الوداع موقعیت‏خود را تثبیت نموده و در غدیر خم از طرف پروردگار متعال، امیر مؤمنان على‏علیه السلام را به جانشینى خویش برگزید . و سرانجام در 63 سالگى و در هنگام ظهر روز دوشنبه 28 صفر سال 11 هجرى قمرى، مطابق سال 633 میلادى، در منزل خود در مدینه به ملاقات معبود شتافت . حضرت على‏علیه السلام پیامبر را غسل داد و کفن نمود و به همراه سایر مسلمانان بر آن گرامى نماز گزارده و پیکر مقدس حضرت خاتم الانبیاءصلی‏الله‏علیه‏و‏آله وسلم را در منزل مسکونى‏اش به خاک سپرد . با رحلت پیامبر خاتم‏صلی‏الله‏علیه‏و‏آله وسلم ، مصیبت‏بزرگى در اسلام و انحراف عمیقى در میان مسلمانان پدید آمد، که تا امروز اثر آن ضربه سهمگین پیکر اسلام و مسلمانان را مى‏آزارد .
در این فرصت‏با نقل فرازهایى حساس، از واپسین روزهاى حیات آن بزرگوار به برخى از حوادث آموزنده آخرین لحظات حیات پیامبر اکرم‏صلی‏الله‏علیه‏و‏آله وسلم اشاره خواهیم کرد، به امید اینکه بتوانیم، با بکارگیرى رهنمودهاى راهگشاى آن بزرگوار در ردیف پیروان واقعى‏اش قرار گرفته و با عبرت‏اندوزى از حوادث آن دوران، در اعتلاى آیین نجاتبخش اسلام سهیم باشیم


 
 
حرم امام حسین ‌(ع)، کی و چگونه ساخته شد ؟
نویسنده : ابوالحسن اصفهانی - ساعت ۱۱:٠٧ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۱٠/٢۱
 

در آستانه اربعین حسینی؛ سالگرد چهلمین روز وداع خونین حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش
را به تمامی دوستان اهل دل و ارجمند  تسلیت و تعزیت عرض نموده و
امیدواریم که سوگواری های یکایک شما عزیزان مورد قبول حضرت حق قرار گیرد

پیدایش سرزمین کربلا به دوران بابلی‌ها بازمی‌گردد. در آن زمان این سرزمین مجموعه‌ای از روستاها بوده است که برای بابلی‌ها تقدس خاصی داشته است. به نقل از برنا، یکی دیگر از نام‌های کربلا "کور بابل" بوده است و معنای آن به زبان عربی یعنی مجموعه‌ای از روستاهای بابلی. بسیاری از پژوهشگران معتقدند که کربلا به سان مادر بسیاری از روستاهایی بود که در حد فاصل شام و فرات قرار داشته‌اند و نیز مادر تمدن‌های بین‌النهرین بوده که مرکز عبادت در آن زمان نیز تلقی می‌شد.

این سرزمین به دلیل موقعیت آب و هوایی و حاصلخیز بودن خاکش شاهد بسیاری از اقوام مختلف در طول تاریخ بوده است که از جمله آنان می توان به کلدانی‌ها، تنوخیین و لخمیین و مناذره اشاره کرد. کربلا نام‌های متعددی در تاریخ داشته که از آن جمله می‌توان به "الطف" اشاره کرد که به معنی "لطیف‌ترین" است. این نام به این دلیل برای کربلا انتخاب شده که این سرزمین در حاشیه‌ رودخانه‌ علقمی که شعبه‌ای از فرات بوده است، مستقر بود و آب کربلا نیز از این شعبه تامین می‌شد.

از دیگر نام‌های ثبت شده‌ کربلا در تاریخ، نینوا، شفیه، عقر، نواویس، عین‌التمر و ام‌القری است. اما این سرزمین از زمانی شهرت تاریخی خود را به دست آورد که امام حسین(ع) و خاندان و صحابه وی در سال 61 هجری قمری مصادف با 680 میلادی در این سرزمین به شهادت رسیدند.

تاریخ بارگاه امام حسین(ع)‌

اولین علامت بارگاه امام حسین(ع) از سوی قبیله‌ بنی اسد که در نزدیکی کربلا سکنی گزیده بودند بنا نهاده شد. آنها مراسمی خاص برای به خاک سپردن سید الشهدا(ع) برگزار کردند و علامتی بر قبر شریف وی گذاشتند که سایبانی کوچک بر قبر حضرتش بود. با بر سر کار آمدن مختار بن ابی عبیده ثقفی که حکومتش را به نام خونخواهی از قاتلان حسین(ع) در کوفه برقرار کرده بود، این بارگاه پیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

 


از آن به بعد شیعیان رهسپار زیارت قبر شریف امام حسین(ع) و اهل بیت و صحابه آن حضرت شدند و این قبر به قبله‌گاهی برای شیعیان بخصوص در کوفه، مدائن و شهر بصره تبدیل شد و مختار در آن زمان بنایی در اطراف قبر شریف امام حسین(ع) ساخت و روستایی در آن منطقه تشکیل شد.

دشمنی خلفا و محبت مردم

حرم حسینی در طول تاریخ از یکسو همیشه مورد دشمنی خلفا و کژدینان و از طرف دیگر مورد علاقه مردم بوده است و در آغاز حکومت عباسی‌ها، زمینه برای زیارت قبر شریف امام حسین(ع) از سوی مسلمانان فراهم شد و این روال ادامه داشت تا زمان هارون‌الرشید، پنجمین خلیفه عباسی که در سال 193 هجری قبر شریف امام حسین(ع) و تمامی خانه‌های اطراف آن را ویران کرد.

 


پس از هارون‌الرشید، بنایی دیگر بر آرامگاه امام سوم شیعیان ساخته شد که تا سال 233 هجری قمری یعنی به خلافت رسیدن متوکل عباسی بر جای ماند، اما متوکل عباسی پای خود را در همان مسیری گذاشت که هارون‌الرشید گذاشته بود و سیاست حکومت خود را، سیاست دشمنی با اهل بیت قرار داد. متوکل عباسی که عشق و محبت به حسین(ع) را ریشه در حب اهل بیت می‌دانست و طاقت دیدن افزایش زائران گسترده‌ بارگاه امام حسین(ع) را نداشت، دستور منهدم ساختن قبر شریف امام حسین(ع) و تمامی خانه‌های اطراف آن را صادر کرد و زیارت امام حسین(ع) را ممنوع کرد.

متوکل عباسی تمام آن منطقه را زیر و رو کرد و سپس سراسر آن منطقه را پر از آب کرد. در تاریخ این واقعیت ثبت شده است که شخصی به نام "دیزج" که یهودی‌الاصل بود، مامور متوکل عباسی برای کشتن زائران امام حسین(ع) شده بود. این شخص ماموریت آن را داشت که هر زائری را که برای زیارت قبر امام حسین(ع) به آن مناطق پا می‌گذاشت، از دم تیغ بگذراند. بعد از آن که متوکل عباسی در سال 247 هجری به هلاکت رسید، بار دیگر بنای بسیار بزرگی بر مزار امام حسین(ع) ساخته شد به گونه‌ای که این بنا آنقدر ارتفاع داشت که مردم از دور دست آن را تشخیص می‌دادند و برای زیارت به سوی آن رهسپار می‌شدند. از آن به بعد بسیاری از علویان توانستند خانه‌های خود را در نزدیکی قبر شریف امام حسین(ع) در کربلا بنا نهند که در راس آنان "ابراهیم المجاب بن محمد العابد بن الامام موسی بن جعفر(ع)" قرار داشت و او اولین علوی بود که در سرزمین کربلا سکنی گزید و این حادثه در سال 247 هجری اتفاق افتاد.

عشق ایرانیان

پس از تاسیس دولت آل بویه، عضدالدوله در سال 379 هجری قمری، ضریحی از عاج برای قبر شریف امام حسین(ع) ساخت و با بنا نهاده شدن بارگاهی جدید برای سیدالشهدا، بازارها و خانه‌های بیشتری در اطراف آن ساخته و شهر کربلا با دیوارهایی بزرگ احاطه شد. این شهر در زمان عضدالدوله بسیار پر رونق و از لحاظ دینی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ادبی به شهری بسیار مشهور تبدیل شد.

 


بعد از انقراض حکومت آل بویه، سلجوقیان بر سر کار آمدند که سیاست سلجوقیان نیز بر اهمیت گذاشتن نسبت به عتبات مقدسه قرار گرفت. در آن زمان سلطان ملک شاه سلجوقی و وزیر آن نظام‌الملک در سال 553 هجری قمری دیوارهای بنا نهاده شده و ساختمان‌های حرم شریف امام حسین(ع) را بازسازی کردند و خلیفه "مفتفی" خود شخصا به زیارت قبر امام حسین(ع) رهسپار شد و پس از آن دیگر خلفا نیز از این سیاست تبعیت کردند و به زیارت حرم حسینی رهسپار می‌شدند، به طوری که خلیفه ناصرالدین‌الله و المستعصم و المستنصر نیز قبر شریف امام حسین(ع) را زیارت کردند.

زمانی که شاه اسماعیل صفوی درسال 914 هجری بغداد را فتح کرد، خود شخصا برای زیارت قبر شریف امام حسین(ع) راهی کربلا شد و دستور داد که ضریحی از طلا برای قبر شریف امام حسین(ع) ساخته شود. او همچنین 12 چلچراغ طلا به قبر شریف امام حسین(ع) هدیه و دستور ساخت صندوقی از نقره‌ خالص را برای بارگاه صادر کرد. وی همچنین بارگاه امام حسین(ع) را با فرش‌های بسیار گرانقیمت آراست. شاه اسماعیل صفوی به مدت یک شب در حرم امام حسین(ع) اعتکاف کرد و پس از آن راهی زیارت قبر امام علی(ع) در نجف اشرف شد. در عهد قاجار، 3 بار گنبد امام حسین(ع) طلاکاری شد و آغامحمدخان، موسس قاجاریه در ایران خود شخصا در سال 1207 هجری گنبد امام حسین(ع) را طلاکاری کرد. فتحعلی شاه قاجار نیز به دلیل آن که طلای گنبد امام حسین(ع) سیاه شده بود، برای دومین بار مجددا به طلاکاری این گنبد اقدام کرد. در سال 1216 هجری کربلا و حرم امام حسین(ع) مورد هجوم وحشیانه‌ گروهی از وهابیون به رهبری سعود ابن عبدالعزیز قرار گرفت. وی در روز عید غدیر این شهر را به محاصره درآورد و اکثر اهالی آن را چه آنانی که در بازار بودند و چه آنانی را که به خانه‌های خود پناه بردند، از دم تیغ گذراند.

سعود ابن عبدالعزیز در آن زمان با بیش از 12 هزار سرباز وارد شهر کربلا شد و پس از کشتن بسیاری از ساکنان این شهر، صندوق‌های قبر شریف امام حسین(ع) را که انبوهی از طلا و پول و اشیای گرانبهای هدیه شده بود، به تاراج برد.

کربلا از زبان مورخان

ابن بطوطه، تاریخدان بزرگ عرب اینچنین زیارت خود از کربلا را در سال 726 هجری یا 1307 میلادی توصیف می‌کند: من در زمان حاکمیت سلطان سعید بهادرخان بن خدابنده عازم زیارت کربلا شدم.

این شهر، شهر کوچکی بود که اطراف آن را نخلستان‌های بسیار زیبا فرا گرفته بود و رودخانه فرات خاک این شهر را به حاصلخیزترین خاک تبدیل کرده بود. این شهر، شهر بسیار زیبایی بود که بارگاه مقدس امام حسین(ع) به آن قداست و حرمتی دیگر می‌داد. هیچ کس وارد حرم امام حسین(ع) نمی‌شد، مگر آن که از درگاه وی رخصت می‌خواست. بارگاه این قبر شریف مزین به نقره بود و پرده‌های آن از حریر.

 


پدرو تکسرا، مورخ اسپانیایی که در سال 1604 میلادی و 1024 هجری از کربلا دیدن کرده بود، از این دیدار چنین می‌گوید: این شهر 4000 خانه دارد و ساکنان آن اکثرا عرب و نیز ایرانی و ترک هستند. بازارهای بسیار بزرگ و انبوهی دارد. در این شهر مکان‌هایی خاص ساخته شده است که به صورت رایگان به زائران این شهر غذا توزیع می‌‌کنند. حرم امام حسین از مهم‌ترین مناطق کربلا به شمار می‌رود و مسلمانان از شهرهای مختلف راهی زیارت قبر امام حسین می‌شوند.

این مورخ اسپانیایی همچنین از ساقیان حرم امام حسین(ع) می‌نویسد که برای کسب ثواب و اجر الهی به صورت رایگان آب به مردم می‌دادند و نیز شب‌های به شهادت رسیدن امام حسین(ع) را احیا می‌کردند؛ به گونه‌ای که در این شب‌ها به دلیل انبوهی تعداد زائران خیمه‌هایی برای آنها در اطراف حرم بنا نهاده می‌شد.

نقشه ساختمان حرم امام حسین(ع)‌

محل دفن حضرت امام حسین(ع) یا همان گودال قتلگاه، اکنون دارای سقفی است که روی آن صندوقی نهاده شده است. ضریح متبرک این بارگاه در میان روضه منوره قرار گرفته که همان نیز در بین مسجد (مسجد بالا سر و مسجد پشت سر) و در طرف پایین پا در زاویه روضه قبور شهداست. این مجموعه هم‌اکنون حرم امام حسین(ع) را تشکیل می‏دهد و حرم نیز میان رواق و رواق در وسط صحن است. ضریح مقدس در وسط واقع است و از نقره خالص ساخته شده که در پیش روی آن با طلا و به خط نسخ نوشته شده: "ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون" و در بالای سر، "آیه نور" نوشته شده است. صحن مطهر حسین(ع)‌ دارای هفت باب است که عبارتند از: باب قبله که ساعتی بر فراز آن نصب است، باب قاضی‌الحاجات، باب زینبیه که در حدود تل زینبیه قرار دارد، باب سلطانی، باب بازار بزازها، باب سدره که در شمال صحن بوده و به بازار و اطراف راه دارد و باب صافی که به در بین‌الحرمین نیز معروف است.

 


حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام فرمود: "نماز در چهار مکان کامل خوانده می‏شود: مسجد‌الحرام (مکه)، مسجدالرسول(مدینه)، مسجد کوفه، و حرم امام حسین علیه‌السلام."

ضریح شش گوشه

در میان اقوال مورخان درباره چگونگی دفن حضرت سیدالشهداء و یاران باوفای آن حضرت اندک تفاوتی، دیده می‌شود.

 


شیخ مفید پس از ذکر اسامی 17 نفر از شهیدان بنی‌هاشم که همگی از برادران و برادرزادگان و عموزادگان امام حسین(ع)‌ بودند، می‌فرماید: آنان پایین پای آن حضرت در یک قبر (گودی بزرگ) دفن شدند که هیچ اثری از آن نیست و فقط زائران با اشاره به زمین در طرف پای امام(ع)‌ آنان را زیارت می‌کنند و علی بن الحسین(ع)‌ (علی‌اکبر) از جمله آنان است، برخی گفته‌اند: محل دفن علی‌اکبر نسبت به قبر امام حسین(ع)‌ نزدیک‌ترین محل است.

شیخ همچنین می‌گوید: ‌پس از بازگشت عمر بن سعد از کربلا، جماعتی از بنی‌اسد که در غاضریه سکونت داشتند، آمده و بر پیکر امام حسین(ع)‌ و یارانش نماز گذاردند و آن حضرت را همان جایی که الان قبر اوست، دفن کردند و علی ابن الحسین (علی‌اکبر ع)‌ را در پایین پای پدر به خاک سپردند، سپس برای دیگر شهیدان از اهل بیت و اصحاب، حفیره‌ای کندند و همه آنان را در آن به صورت دسته جمعی دفن کردند و عباس بن علی(ع)‌ را در راه غاضریه، در همان محلی که به شهادت رسید و اکنون قبر اوست به خاک سپردند.



 
 
دیدار با رهبر معظم انفلاب
نویسنده : ابوالحسن اصفهانی - ساعت ۱۱:٢٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۱٠/٢٠
 

سلام به حضور گرم شما ، دیروز  19 دی  سال 90 خداوند توفیق دیدار مقام معظم رهبری به این بنده حقیر  داد .

در این دیدار ایشا ن فر مودند ، نظام جمهوری اسلامی در شرایط «بدر» و «خیبر » قرار دارد نه در شرایط شعب ابی طالب ، لذا بر آن شدم که در این باره اطلاعات بیشتری داشته باشیم به همین منظور و برای درک بهتر این فرمایش رهبر معظم انقلاب ، گفت‌وگو یی با استاد دانشگاه «محمدحسین رجبی دوانی» کارشناس برجسته تاریخ اسلام انجام گرفته که توجه شما را به ان جلب می کنم..

 

 

صهیونیسم مکتب یهودیان خیبر است

کارشناس تاریخ اسلام با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر قرار داشتن نظام جمهوری اسلامی در شرایط «بدر» و «خیبر» گفت: در این دو غزوه، مسلمانان به مقابله با مشرکان قریش و یهودیان پرداخته و ضربات سختی را به آن‌ها وارد کردند.

 

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه فارس، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته(دوشنبه ۱۹ دی‌ماه) در دیدار هزاران نفر از علما، فضلا، طلاب و قشرهای مختلف مردم قم تأکید کردند: بر خلاف تصور و تحلیل های جبهه استکبار، نظام جمهوری اسلامی امروز نه تنها در شرایط شعب ابی طالب نیست بلکه در شرایط بدر و خیبر قرار دارد.
* سخنان حکیمانه رهبری درباره شرایط امروز نظام، تشبیهی زیبا از اقتدار آن است

رجبی دوانی در ابتدای این گفت‌وگو، سخنان حکیمانه و ارزشمند رهبر معظم انقلاب درباره شرایط امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی مقابل تهدیدات دشمن را تشبیهی بسیار زیبا از اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: وجود مقدس پیامبر اعظم(ص) به سبب آنکه به دلیل مسایل احساسی و موقعیت اجتماعی در فشار و اقلیت نسبت به حاکمیت مشرکان و استکبار قریش قرار داشتند، به ناچار در موقعیتی در شعب ابی‌طالب با بنی‌هاشم گرد هم آمدند و چاره‌ای جز تحمل آن سختی ها نداشتند.
این استاد دانشگاه ادامه داد: در این شرایط، پیامبر(ص) استقامت ورزیدند و بنی‌هاشم نیز به عنوان پشتیبانان آن حضرت، سنگ تمام گذاشتند و چون پیامبر(ص) امکان دفاع در برابر استکبار را در موقعیت مکه نداشتند در انتظار گشایش بودند.
وی افزود: اشاره رهبری معظم انقلاب این است که دشمن تصور کرده با اعمال تحریم‌ها و فشارهایی که به مردم ما تحمیل می‌کند، ما در موضع ضعف هستیم و قدرت دفاع از خود را نداریم مثل آن دوره‌ای که در شعب ابی‌طالب بر پیامبر(ص) و حامیان آن حضرت گذشت. اما به لطف خدا نه تنها در آن موقعیت نیستیم بلکه بسیار مقتدریم و چنانچه دشمن بخواهد منافع ما را تهدید کند و بر ما سخت بگیرد با پاسخ کوبنده و متقابل ما مواجه و پوزه‌اش بر خاک مذلت مالیده خواهد شد.

* حتی در شرایط شعب ابی‌طالب نیز مردم دست از ولایت بر نمی‌دارند

رجبی دوانی با اشاره به جزئیات بیشتری از ۳ سال حضور پیامبر(ص) و بنی‌هاشم در شعب ابی‌طالب گفت: مشرکان فشار آورده بودند که یا پیامبر(ص) در برابر این هجمه سخت که در قالب تحریم ظهور و بروز پیدا کرده بود به زانو درآید و از اهداف والای خود دست بکشد یا بنی‌هاشم به عنوان مهم‌ترین پشتوانه‌های ایشان، یا پیامبر را فدا کنند یا همه، فدای پیامبر شوند. یعنی چنین طراحی شده بود که بنی‌هاشم برای نجات بقیه دست از یاری پیامبر (ص) بردارند و هنگامی که پیامبر وقتی بدون یار بماند، به ناچار از آرمانهای خود عقب نشست
وی با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: بحمدالله برخلاف تصور دشمنان و به فرموده مقام معظم رهبری حفطه الله تعالی، ما در موقعیت شعب ابی‌طالب نیستم. حتی فرضا اگر در این موقعیت هم قرار گیریم، همانطور که بنی‌هاشم حاضر نشد دست از حمایت پیامبر(ص) بر دارد، ما هم دست از ولایت بر نمی‌داریم و با این پیوند محکمی که بین امت و ولایت وجود دارد، تحریم‌های استکبار جهانی نهایتاً به ناکامی آنها و سربلندی و پیروزی ما می‌انجامد.

* پیروزی مسلمانان با وجود جمعیت ۳ برابری مشرکان

رجبی دوانی به ماجرای وقوع جنگ بدر اشاره کرد و افزود: وقوع غزوه بدر به این سبب بود که اموال و دارایی‌های مسلمانان پس از هجرت به مدینه، توسط مشرکان قریش مصادره شد، از این رو پیامبر(ص) حال که با تأسیس حکومت اسلامی در موقعیت اقتدار قرار گرفته بود، در مقام مقابله برآمد و برای تصرف کاروان اقتصادی مکه که از نزدیکی چاه‌های بدر در حال عبور بود،‌ اقدام کرد.
این استاد دانشگاه ادامه داد: در این حال، مشرکان قریش به سرکردگی ابوسفیان که حیثیت خود را در خطر می‌دیدند، به مصاف اسلام آمدند که البته با شکست تحقیرآمیز و مفتضحانه‌ای روبه‌رو شدند.
وی افزود: در این نبرد، با این که تعداد کفار قریب سه برابر مسلمانان بود، اما ضربه سختی خوردند، چنانچه خداوند در آیه ۱۲۳ سوره آل‌عمران می‌فرماید: «وَلَقَدْ نَصَرَکُمُ اللّهُ بِبَدْرٍ»؛ و یقینا خدا شما را در [جنگ] بدر با آنکه ناتوان بودید یارى کرد.
این تحلیل‌گر تاریخ اسلام با اشاره به سخنان قاطع رهبری گفت: هنگامی که ایشان می‌فرمایند در شرایط بدر قرار داریم، یعنی اگر استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا بخواهد با تحریم بانک مرکزی و نفت جمهوری اسلامی ایران آن را در تنگنا قرار دهد، ما نیز مانند بدر مقابله به مثل می‌کنیم و با حربه‌های مختلف نظیر بستن تنگه هرمز، پوزه آن‌ها به خاک مالیده خواهد شد.

* تخطی صهیونیست‌ها عاقبت شوم یهودیان خیبر را برای آنان رقم خواهد زد

رجبی دوانی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با فارس به ماجرای وقوع غزوه خیبر اشاره کرد و گفت: کفار پایگاه بزرگی برای مقابله با اسلام در خیبر تشکیل داده بودند و خیبر موقعیتی است که اسلام با کفر مقابله می‌کند.
وی ضمن تشریح جزئیات وقوع غزوه خیبر گفت: پیامبر(ص) به سبب فتنه‌انگیزی‌هایی که یهودیان بنی‌نضیر در مدینه داشتند، با آن‌ها مقابله و از مدینه اخراج و تبعید کردند. اکثر این افراد که از بزرگان یهود بودند، برپاکننده جنگ آتش احزاب علیه اسلام بودند که البته در آن قضیه ناکام ماندند. گروهی از این یهودیان به خیبر رفتند و گروهی هم راهی شامات شدند.
این کارشناس تاریخ اسلام افزود: یهودیانی که به خیبر رفتند، توانستند حاکمیت خیبر را پس از مدتی به دست آورند و پایگاه کفر را مقابل اسلام تشکیل دهند، اما پیامبر(ص) پیش از آن که آن پیمان‌شکنان، توطئه‌های خبیثانه خود را به مرحله اجرا بگذارند، بر آنها یورش برد و آنان را با رشادت‌های مولای متقیان امیر‌مؤمنان(ع) در هم کوبید و عظمت اسلام را به رخ کشید.
رجبی دوانی ضمن تبیین ماجرای خیبر با وضعیت کنونی نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: مراد این است که اگر صهیونیست‌ها ـ که هر از چندگاهی با حمایت آمریکا و به امید پشتیبانی او برای نظام اسلامی خط و نشان می‌کشند ـ بخواهند برای ما مشکلاتی ایجاد کنند، همانطور که پیامبر (ص) به اجداد این صهیونیست‌های پلید در خیبر مهلت نداد که بخواهند توطئه‌‌های خود را عملی کنند، نظام مقدس جمهوری اسلامی هم در برابر فرزندان خلف یهودیان خیبر به همان صورت برخورد خواهد کرد!

 

ما تا ظهور ایستاده ایم

اللهم عجل لولیک الفرج

 


 
 
عارف بی بدیل مرحوم آ یت الله محمئد علی شا ه ابادی
نویسنده : ابوالحسن اصفهانی - ساعت ٩:٥٩ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۱٠/۱۱
 

گلگشتی در زندگی و عار فانه های بی بدیل

حضرت آ یت ا لله محمد علی شاه آ بادی

تولد :

سال 1292 در یکی از روز های خوب خدا در خانه آ یت الله میرزا جواد حسین آ بادی کودکی چشم به جهان باز می کند میزا جواد این کو دک را به فال نیک می گیرد و او را گرامی می دارد . او که خود فقهیی مبارز و صا حب کرامت است تر بیت محمد علی را به عهده می گیرد و تا 12سالگی در اصفهان او را با مقدمات علو م اسلامی آ شنا می سازد با تبعید بنا حق پدر از اصفهان ، محمد علی که اینک نو جوانی تیز هوش و کنجکاو است به همراه پدر به تهران می اید و در آ نجا هم مراحل علمی و بلوغ فکری خود را زیر نظر علمای وقت می گذراند به گونه ا ی که در سن 18 سا لگی به در جه اجتهاد می رسد.

احوالات معنوی:

خبر معنوی : ایت الله نصرالله شاه آ بادی می گوید :

از دورانی که در نجف در خدمت حضرت امام (قدس سره) بو دم ، خاطره جالبی را به یاد دارم . قبل از تشریف فرمایی امام به نجف ، شبی در خواب دیدم که در ایران ، آ شوب و جنگ است ، به خصوص در خو زستان ، سر تمام نخلهای خر ما یا قطع شده بود و یا سوخته بود و در این جنگ ، یکی از نز دیکان من شهید شده بود و این و این جنگ که خیلی طو لانی شده بود و فر ماندهی این جنگ  را هم حضرت سید الشهداء بر عهده داشتند ، با پیروزی ایران تمام شد .... ار خواب بیدار شدم پس از تشریف فر مایی امام به نجف ، این خواب را برای ایشان تعریف کردم و ایشان تبسمی کر دند و فر مو دند : این جریان وا قع خواهد شد عر ض کردم چطور آ قا ! فر مو دند : با لا خره معلوم می شود من دو با ره اصرار کردم و سر انجام ایشان فر مو دند : من یک نکته به تو می گو یم ولی با ید تا زمانی که  من زنده هستم جا ی بیان نشود زمانی  که در قم در خد مت مر حوم شما بودم . یسیار به ایشان علاقه داشتم ، بطوری که تقریبا نز دیکترین فرد به ایشان بو دم و ایشان هم مرا نا محرم به اسرار نمی دانستند . رو زی ایشان ( ایت الله شاه آ با دی ) برای من مسیر حرکت را بیان کردند و فر مودند که : « تو انقلاب خواهی کرد و پیروز هم می شوید و جنگی برا یتان در خو زستان رخ می دهد که یکی از اقوام ما نیز در آ ن جنگ به شها دت نا یل خواهد شد » سپس فر مودند : حا لا البته زود است ، تا آ ن زمانی که این مسیر شروع شود زود است ، اما می رسد » این حرف امام تا وقوع انقلاب و پس از آن و حتی تا جنگ ایران وعراق به یاد من نما ید . یعنی اصلا آ ن را فراموش کردم ه بو دم تا اینکه در یکی از سفر هایی که به جبهه رفتم نا گهان چشمم به نخلستانهایی افتاد که سر های نخلها یا قطع شده و یا سوخته بو دند در ان زمان به یاد آ ن خواب افتادم و مجددا در ار دیبهشت 1363برا درم به شها دت رسیدند و من دو با ره به یا د م آ مد که حضرت امام (ره) از قول مر حوم وا لد فر مو دند که تمام جر یانهای خواب من اتفاق خواهد افتاد !»

اری ! یرای چشمهای حقیقت بین و نا فذ شاه آ بادی که مکان و زمان را در می نوردد این گونه خبر ها امری عا دیاست . چرا نباشد اوست که در اطا عت محض از حضرت رتّ از همه خوا هشهای نفسانی گذشته و به سر چشمه علم و معدن غیب متصل شده است.

 


 
 
ما جرای عکس قذافی و بر خورد امام خا منه ا ی
نویسنده : ابوالحسن اصفهانی - ساعت ۸:٠٦ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۱٠/٩
 

در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۳۶۳ حضرت آیت الله خامنه ای، رئیس‌جمهور وقت به لیبی سفر کردند.ایشان در پایان سفر ۲۴ ساعته به لیبی در یک مصاحبه تلویزیونی می فرمایند: «محور مذاکرات با قذافی، مقابله با رژیم صهیونیستی و حل قضیه فلسطین بود.»

(روزنامه کیهان ۱۹ شهریور ۱۳۶۳)

 

اما در این سفر اتفاق جالبی نیز رخ داده است که آیت الله خزعلی در این مورد می گویند: “در لیبی، خیمه ای بر پا کرده بودند که ارتفاع در ورودی آن خیمه کوتاه بود و به ناچار هرکس می خواست وارد بشود، باید خم می شد. از طرفی داخل خیمه، روبروی در، عکس قذاّفی بود، یعنی هر کس وارد میشد ناخواسته در مقابل عکس قذّافی سر خم می کرد. حضرت آیت الله خامنه ای وقتی می خواستند وارد خیمه شوند، به قهقرا (پشت) وارد می شوند تا در مقابل عکس قذّافی سر خم نکنند.

” برگرفته از: کتاب آب، آیینه، آفتاب”


 
 
یومالله 9 دی
نویسنده : ابوالحسن اصفهانی - ساعت ۱٠:٥٤ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۱٠/۸
 

بسم رب الحسین (ع)

سلام بر پروردگار حسین(ع) ، سلام بر امام بصیرت که جان خود و اهل بیتش را فدا کرد تا برای همیشه به عالمیان درس بصیرت و تقوا را بیاموزد .

ای ثالار شهیدان و مقتدای من

کجایی که ببینی مردم ایران در نهم دیماه آزمون بصیرت خود را پس داده و چشم مستکبران و ظالمان جهان را کور و خشم آنان را درآوردند و نشان دادند که خون شما هنوز زنده است و می جوشد و هرگاه احساس خطر کنند جان فشانی خواهند کرد .

اندکی کوچک و حقیر که البته همه ی آنان بی دین و کافر نبودند ؛ بلکه جاهل و گول خورده ی افرادی بی دین که روزی دم از امام و انقلاب می زدند و روزی شمشیر بر نابودی آن می بندند به راستی اینان چند شخصیت دارند ؟

سالروز حماسه عظیم و مردمی ، نهم دی ماه را به شما عزیزا ن تبریک و تهنیت عرض می نمائیم .

 


 
 
10فایده مهم سیب
نویسنده : ابوالحسن اصفهانی - ساعت ۱٢:٠٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۱٠/٧
 

سیب نقش مهمی در سلامت بدن دارد و مزیت آن این است که علاوه بر پیشگیری از بیماری‌ها، باعث افزایش سلامتی نیز می‌شود.

 

پایین آوردن کلسترول : سطح بالای کلسترول در بدن مشکلات طولانی مدت و خطرناکی را به دنبال دارد با مصرف سیب می‌توانید سطح کلسترول را در حد نرمال نگه دارید. مطالعات و پژوهش‌ها حاکی از این است که خوردن دو عدد سیب‌ در هر روز تقریبا به میزان ۱۶ درصد سطح کلسترول را پایین می‌آورد. برای کاهش سطح کلسترول هیچ چیز دیگری به اندازه سیب‌ مفید نیست.

 

 تقویت دستگاه گوارش : افرادی که از مشکلات دستگاه گوارشی رنج می‌برند با خوردن سیب می‌توانند عملکرد این دستگاه را در حد نرمال نگه دارند. مهمترین دلیل در تنظیم و تقویت دستگاه گوارش این است که سیب سرشار از فیبر است و این بدان معناست که حرکات روده‌ای را منظم می‌کند و دیر هضمی و یبوست را از بین می‌برد. با تنظیم دستگاه گوارشی از دل دردهای مزمن و شدید که به این دستگاه مرتبط است نیز کاسته می‌شود.

 

 افزایش انرژی : قندی که در سیب وجود دارد طبیعی است و فواید زیادی دارد که به هیچ عنوان قابل مقایسه با شیرینی‌ها و قندهای مصنوعی نیست. قند موجود در سیب باعث افزایش انرژی می‌‌شود به همین دلیل است که خوردن این میوه صبح زود و قبل از صبحانه توصیه شده و تا آخر شب بدن را سرحال نگه می دارد و انرژی مورد نیاز را تامین می‌کند.

 

 درمان آنمی (کم خونی) : از آنجایی که سیب سرشار از آهن است در درمان آنمی نقش مهمی دارد. آهن موجود در بدن سطح هموگلوبین را افزایش می‌دهد که افزایش هموگلوبین با درمان آنمی رابطه مستقیم دارد اگر شما دائما احساس ضعف و خستگی دارید با خوردن این میوه می‌توانید سرحال شوید زیرا قند طبیعی موجود در سیب با آهن آن ترکیب شده و باعث افزایش انرژی و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود به گونه‌ای که بدن در برابر بیماری‌ها حالت آماده باش به خود می‌گیرد.

 

 کاهش خطر ابتلا به سرطان : از دیگر فواید این میوه کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های خاص است. از آنجایی که فیبر موجود در سیب در تقویت دستگاه گوارش موثر است از خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کند. خوشبختانه مطالعات نشان داده است که مصرف این میوه خطر ابتلا به سرطان ریه و سرطان سینه را نیز کاهش می‌دهد و به طور کلی سیب، میوه‌ای کاملا استثنایی در پیشگیری از انواع سرطان‌ها به شمار می‌آید.

 

 کاهش خطر حملات قلبی : سیب سرشار از آنتی اکسیدان قوی است و در حقیقت آنتی اکسیدان برای سلامت قلب فواید زیادی دارد مصرف سیب کمک زیادی به درمان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی می‌کند. از آنجایی که بیماری قلبی با افزایش سن، زیاد می‌شود، مصرف این میوه هیچوقت دیر نیست و به خوردن آن توصیه زیادی شده است.

 

 درمان و پیشگیری از آسم : اگر شما از مشکلات ناشی از آسم رنج می‌برید با خوردن یک فنجان آب سیب می‌توانید به رفع این مشکلات و نگرانی‌ها کمک کنید. یکی از نشانه‌های آسم به سختی و با صدای بلند نفس کشیدن است اما با خوردن آب سیب تازه می‌توانید این نشانه‌ها را از بین ببرید. زنان باردار نیز با خوردن این میوه به مقدار زیاد در طول بارداری می‌توانند از مبتلا شدن جنین به آسم جلوگیری کنند.

 

 بهبود دیابت : افرادی که مبتلا به دیابت هستند در صورت درمان نکردن آن به مشکلات دیگری نیز دچار می‌شوند که به دیابت مربوط می‌شود از جمله اختلالات عصبی، مشکلات کلیوی و مشکلات بینایی. با خوردن سیب به طور منظم می توانید از مبتلا شدن به دیابت و مشکلات دیگری که به دنبال دارد جلوگیری کرد. ژلاتین موجود در سیب نقش انسولین را ایفا می‌کند در نتیجه در تنظیم سطح قند خون بدن اهمیت ویژه‌ای دارد. خوشبختانه این میوه درشرایط آب و هوایی مختلف برداشت می‌شود.

 

 افزایش بینایی : مشکلات ناشی از بینایی تقریبا غیرقابل پیشگیری است اما اخیرا مطالعات انجام شده نشان داده است که سیب می تواند اثر مطلوبی بر بینایی داشته باشد از آنجایی که سیب منبعی غنی از ویتامین A و ویتامین C است در درمان شب کوری و کور رنگی اثرات مثبتی دارد.

 

 یکی از شگفت‌انگیزترین اثرات سیب، درمان و پیشگیری از آلزایمر است. اثر آن در درمان و پیشگیری از این بیماری به گونه‌ای است که خوردن سیب باعث تقویت سلول‌های مغز می‌شود.


 
 
میلاد مسعود پیامبر توحید
نویسنده : ابوالحسن اصفهانی - ساعت ٩:۳۳ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۱٠/۳
 

میلاد مسعود پیام آور توحید، صلح و مهربانی، حضرت عیسی مسیح (ع) بر تمامی موحدین و پیروان ادیان الهی بویژه جهان مسیحیت گرامی باد

میلاد مسعود پیام آور توحید، صلح و مهربانی، حضرت عیسی مسیح (ع) بر تمامی موحدین و پیروان ادیان الهی بویژه جهان مسیحیت گرامی باد

 با سلام و عرض تبریک خدمت یکایک شما عزیزان ، بخصوص هموطنان محترم مسیحی که در ایام میلاد مبارک حضرت عیسی مسیح (ع) و همچنین آغاز سال نو میلادی 2012 و جشن زیبای کریسمس قرار دارند و با این امید که همگی شما همواره شادمان و تندرست باشید، از خداوند متعال لحظات پر امید و لذت بخشی را برای شما آرزو می کنم.

آنگاه که جاهلیت بیداد می کرد، خداوند زنی پاکدامن را برای ماموریتی بزرگ برگزید و او نیز به فرمان خدایش پاسخ مثبت داد و در پناه رحمت الهی قرارگرفت، در آن روزگار ظلمت و تاریکی آنگاه که هزاران چشم شیطانی آمدنش را به فرمانروایان جاهلیت ندا می دادند و همه جا پی در پی به دنبال آثاری از تولدش می گشتند، او آرام آرام و در پرده رحمت الهی (او) را پرورش داد و در شبی زیبا و دور از چشم شیاطین متولد شد، او تنها نوزادی بود که از همان لحظه که چشم باز کرد قادر به سخن گفتن بود، او کسی بود که می توانست مردگان را زنده کند و بیماران را شفا دهد، او کسی نبود جز عیسی مسیح (ع)، او که پیام آور صلح و مهرورزی بر پایه توحید و عدالت بود و از دامن مادری برخاست که خداوند او را پاک قرار داد و بر زنان عالم برتری داد. مادری و پسری که خداوند آنان را از آبرومندان بارگاه الهی و در جایگاهی رفیع قرار داده است. براستی که هیچ زنی جز حضرت مریم لیاقت مادری عیسی مسیح (ع) را در آن زمان نداشت چرا که او از زنان برگزیده خداوند بود.